Detail dotazu

24.5.2018
Jindřiška

Dobrý den paní doktorko/pane doktore. Prosím o radu, zda to, co zažívám může být projevem RS. Vím, že potřeba vyšetření, ale nevím jestli moje obava není úplně zcestná a ani netuším na koho se kvůli vyšetření obrátit. Vždy jsem byla naprosto zdráva, byla jsem velmi energická a aktivní. Vše se změnilo v srpnu roku 2016.. měla jsem náročné období v pracovním i osobním životě, dlouhodobě ve stresu, minimum spánku a byla jsem čtyři týdny po porodu a zničeho nic u mě během dne došlo ke ztrátě vědomí na několik minut, pěna u pusy, oči v sloup atd. (později jsem se dozvěděla, že jsem prodělala grandmal). Byla jsem hospitalizována na místní neurologii, kde bylo provedeno EEG - bez nálezu. I přesto jsem se následující měsíc cítila špatně - závratě, dělalo se mi zle při jízdě autem (jako spolujezdec), nějak se mi změnilo vidění, viděla jsem nějak jakoby rozostřeně, nebo pro mě bylo nesnesitelné s někým mluvit tváří v tvář hodně zblízka, musela jsem si poodstoupit, pokud jsem se ocitla v místnosti, kde bylo hodně lidí, tak se mi dělalo zle a musela jsem okamžitě odejít a rozdýchat to, což mi přišlo zvláštní, nebyla jsem žádný introvert, byla jsem zvyklá komunikovat s lidmi a ve společnosti jsem se cítila dobře, dále jsem pak dělala mnoho překlepů při psaní sms, doslova jsem nemohla po sobě sms přečíst kolik jsem tam udělala nesmyslných překlepů, cítila jsem, že se něco změnilo, tak jsem se po měsíci objednala na neurologii do jiné nemocnice. Zde mi bylo provedeno MRI mozku a EEG. MRI s nálezem asymetrie temporálních rohů...., prý patrně bez klinického významu a EEG vyšlo s výraznou epileptiformní EEG abnormalitou. Byla mi nasazena Keppra500mg, kterou od té doby dvakrát denně užívám, záchvat už se od té doby neobjevil a je to skoro už dva roky. Výsledky EEG se zlepšily natolik, že mi byl vrácen i řidičský průkaz. Já se ale pořád necítím dobře a nejsem to já, sama si uvědomuji, že jsem se výrazně změnila i povahově, v některých situacích se vůbec nepoznávám, pak mívám období, kdy trpím na velké bolesti hlavy nebo apatii nebo jsem nepřiměřeně výbušná, nedokážu se na nic soustředit, jsem roztržitá. Ale nejvíc mě trápí únava se kterou se potýkám, nejsem schopná skoro nic udělat a nic nestíhám. Celý den se cítím permanentně unavená. Totálně se mi snížila kvalita života, protože přes únavu nejsem schopná nic udělat. A jde i o ,,nárazovou´´ únavu, např. cítím se dobře a náhle mě přepadne tak silná únava až je mi špatně. Celou dobu jsem se domnívala, zda nejde o vedlejší účinky užívaného léku, ale začínám se obávat, jestli za tím nemůže být něco jiného. V posledních týdnech se mi objevila bolest ramen (nedokážu přesně popsat jestli kloubu, kostí..) střílející až do předloktí. A to vždy jen během spánku, bolest je tak silná, že mě během noci několikrát vzbudí. Moc Vám děkuji za odpověď.

13.6.2018
Odpověď odborníka

Dobrý den, podle souhrnu údajů o přípravku Keppra 500mg nejčastěji hlášenými nežádoucími účinky byly záněty nosohltanu, poruchy vědomí, bolest hlavy, únava a závratě. Mezi časté NÚ pak deprese, agresivita, úzkost, nespavost, nervozita, podrážděnost. Bolestí svalů, kloubů mohou taky patřit mezi NÚ. Než by jsem se zaměřovala na jiné nemoci (zejména pokud magnetická rezonance mozku byla zcela normální, co u RS nebývá), informovala by jsem o potížích ošetřujícího epileptologa a pokusila se změnit lék za jiný, jestli nedojde ke zlepšení stavu. S pozdravem, Dr. Horáková

MUDr. Martina Kövári
Poradna Lékaře
Miroslava Pospíšilová
28 / 5 / 2019

Dobrý den, před pár dny jsem na internetu narazila na článek o RS, ve kterém paní psala, že na RS se u ní přišlo, když šla k lékaři s mravenčením v...

Lékař
13 / 6 / 2019

Dobrý den, brnění ruky může mít více příčin, nikoli jen roztroušenou sklerosu. Bohužel nepíšete, které prsty brní, ale podobné příznaky mohou být...

Celá odpověď
Dominika
26 / 5 / 2019

Dobrý den,manželovi byla v prosinci diagnostikována RS. Po přeléčení atak si od dubna aplikuje 3 x týdně Rebif, po kterém trpí chřipkovými stavy.Na...

Lékař
13 / 6 / 2019

Dobrý den, Chřipkové příznaky po injekci těchto preparátů jsou běžné. Nejsou zdravotně závažné, ale subjektivně někdy nepříjemné. U každého z různou ...

Celá odpověď
Tatiana Tabačková /
26 / 5 / 2019

Dobrý den,5 let mám RS,užívám Gilenya.Na jaře a v létě je mi znatelně hůř,špatně se mi chodí,mám často spasticitu.Co s tím?Děkuji,T.

Lékař
4 / 6 / 2019

Dobrý den, pokud užíváte Gilenyu, jste jistě pacientkou RS centra. Sdělte Vaše potíže tamnímu lékaři, může dle stavu ordinovat léky, které pomohou...

Celá odpověď
Naposledy navštívené dotazy
Soutěž o sadu krájecího prkénka z bambusového dřeva a nerezového nože

Soutěž o sadu krájecího prkénka z bambusového dřeva a nerezového nože

Platnost: 1. 6. - 30. 6. 2019
V červnu budeme soutěžit o sadu krájecího prkénka z bambusového dřeva a nerezového nože.