Detail dotazu

27.8.2018

Vážený pane doktore, mému příteli byla diagnostikována RS před 6 lety. Od počátku užíval injekce každý den, od května 2016 užívá Copaxone 3x týdně. Na kontroly na specializované pracoviště chodí každé 3 měsíce, pokaždé má mírně zvýšené jaterní testy. Hodnota se však v posledních 18 měsících pokaždé navyšuje oproti minulému testu. Přítel pije alkohol (pivo) příležitostně (max. 7-8 piv za měsíc). Jeho lékař tvrdí, že výsledek jaterních testů je způsoben nadměrnou konzumací alkoholu a situaci dál neřeší. Přítel tedy ihned po poslední návštěvě lékaře zahájil dietu šetřící játra, nepije vůbec žádný alkohol. Za 14 dní půjde k obvodní lékařce na provedení jaterních testů. Můžete mi prosím poradit, jak postupovat v případě, že výsledky budou opět horší, než při minulé kontrole? Je možné, že zhoršování výsledků jaterních testů je způsobeno užíváním léku Copaxone? Děkuji za Vaši odpověď.

4.9.2018
Odpověď odborníka

Dobrý den, s velkou pravděpodobností budou jaterní testy Vašeho přítele zvýšené vlivem užívání léku Copaxone. Abnormality jaterních testů patří při této léčbě k častým nežádoucím účinkům, ale lékem vyvolané toxické poškození jater a hepatitida se vyskytují vzácně. Záleží tedy na tom, na kolik se už jaterní testy zhoršily. O dalším postupu potom rozhodne ošetřující lékař z RS centra nebo ambulance, kam Váš přítel dochází. S pozdravem

.
Poradna Lékaře
16 / 3 / 2021

Dobrý den, ráda bych se s Vámi poradila. Je mi 39 let. Loni v srpnu, cca 6 měsíců po narození druhé dcery, mě začaly obtěžovat různé potíže. Jedná ...

Lékař
23 / 3 / 2021

MUDr. Daniela Králová: Dobrý den paní Kristýno, dle popisu obtíží si spíše nemyslím, že by mělo jít o projevy RS, důležité ale je, že jste byla vyšet...

Celá odpověď
15 / 3 / 2021

Již 5 let zkoumají lékaři diagnozu, padám, ale hlava se netočí, najednou to se mnou švihne a octnu se na zemi, tak jsem si zlomila ruku, mám potíže...

Lékař
23 / 3 / 2021

MUDr. Kseniia Bilomeria: Dobrý den, paní Jarmilo, děkuji za Váš dotaz. Opakované pády můžou být způsobeny onemocněním nervového systému (například, P...

Celá odpověď
14 / 3 / 2021

Dobrý den, je mi 27 let. Trápí mě mravenčení a svědění chodidel, ale netrvá celý den. Někdy i tuhnutí. Brnění po dlouhém stání či sezení - nohy,...

Lékař
23 / 3 / 2021

MUDr. Veronika Horáková: Dobrý den, z popisu Vaších potíží nelze určit příčinu. Roztroušená skleróza je onemocnění velice složité, klinický obraz je ...

Celá odpověď
Naposledy navštívené dotazy
Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 12. 2020
Vážení uživatelé, v současnosti na webu neprobíhá žádná soutěž. Děkujeme za pochopení. www.ereska-aktivne.cz