Detail dotazu

6.2.2019
Lenka Rasochova

Dobrý den,mám RS už jedenáctý rok,jsem nyní na léčbě gilenya...poslední mesic neustále řeším zhoršené dýchání..trpím na časté záněty průdušek,které ale teď nejsou aktuální..může mít RS vliv na dýchací potíže?RTG plic byl v poradku,ještě mě provází takový pocit při výslechu,jako bych cítila kouř. Děkuji velmi pěkné za odpověď.Rasochova

12.2.2019
Odpověď odborníka

Dobrý den, ne jenom samotná RS, ale i probíhající léčba působí na dýchání a může zvyšovat riziko výskytu infekcí. Lék Gilenya, účinná látka Fingolimod, vykazuje imunosupresivní účinek, který činí pacienty náchylnými k riziku infekcí. Lékaři musí pacienty pečlivě sledovat, zejména ty se stávajícími projevy nebo známými faktory jako je předchozí imunosupresivní léčba. V případech očekávaného rizika musí lékař individuálně zvážit přerušení léčby. Klíčovým farmakodynamickým účinkem přípravku Gilenya je na dávce závislé snížení počtu bílých krvinek lymfocytů na 20 - 30 % výchozích hodnot. Před zahájením léčby přípravkem Gilenya má být k dispozici současný kompletní krevní obraz (provedený v průběhu posledních 6 měsíců nebo po přerušení předchozí léčby). Během léčby je doporučeno pravidelně kontrolovat krevní obraz, po třech měsících a poté nejméně jedenkrát ročně, a provést kontrolu krevního obrazu v případě výskytu známek infekce. U pacientů s příznaky infekce během léčby je třeba používat účinné diagnostické a léčebné postupy. Při hodnocení stavu pacienta s podezřením na infekci, která může být závažná, je nutné zvážit konzultaci s lékařem se zkušenostmi v léčbě infekcí. Pacienti léčení přípravkem Gilenya mají být poučeni, aby během léčby hlásili neprodleně příznaky infekce svému lékaři. Pokud se u pacienta rozvine závažná infekce, je třeba zvážit přerušení léčby přípravkem Gilenya a před jejím opětovným zahájením má být provedena rozvaha mezi přínosem a rizikem další léčby. Eliminace fingolimodu po přerušení terapie může trvat až dva měsíce, sledování možných příznaků infekce má tedy pokračovat i v tomto období. Tyto recidivující infekty dýchacích cest by jste měla konzultovat s neurologem RS centra. S pozdravem, Dr. Horáková

.
Poradna Lékaře
Jana Svatošová
17 / 1 / 2020

Dobrý večer, paní doktorko. Z důvodu chronického tinitu jsem již podruhé podstoupila MR mozku. Poprvé před 5 lety nález drobné cysty chorioidální...

Lékař
18 / 2 / 2020

Dobrý den, ložisko zvýšeného signálu nemusí mít žádný význam, s tinitem nesouvisí. Pokud se obáváte roztroušené sklerosy, vzhledem k nálezu na MR,...

Celá odpověď
Stanislava
16 / 1 / 2020

Dobrý den trpím brnění končetin vypadávání věci z rukou zhoršené vidění problémy s únikem moči křeče a cukání nervů svalů v těle štíhlé svalstvo na...

Lékař
18 / 2 / 2020

Dobrý den Vaše potíže je nutné objektivizovat . Tedy potvrdit, zda se jedná o skutečné postižení struktur nebo pouze o tzv vnímanou slabost ( často u...

Celá odpověď
Eliška
14 / 1 / 2020

Dobrý den, trpím problémy s chůzi a pohybem, těžké cokoli udělat a ujdu max 500 m bez zhoršení příznaků. Pohyb rukama má stejný efekt. Lékař vyjádřil...

Lékař
18 / 2 / 2020

Dobrý den, vámi popisované potíže mohou být projevem různých chorob. Škoda, že jste neposlala závěr Vašeho neurologa. Pokud bylo provedeno single...

Celá odpověď
Naposledy navštívené dotazy
Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 12. 2020
Vážení uživatelé, v současnosti na webu neprobíhá žádná soutěž. Děkujeme za pochopení. www.ereska-aktivne.cz